שקד: התהליך לבחירת שופט עליון חרדי, ארוך, אבל הוא יגיע

איתי גדסי No Comments on שקד: התהליך לבחירת שופט עליון חרדי, ארוך, אבל הוא יגיע

שרת המשפטים נאמה היום בכנס קפיטליזם והוגנות והתייחסה בדבריה להיתכנות בחירת שופט חרדי לבית המשפט העליון

אולם בית המשפט העליון | אילוסטרציה צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"הלוואי והייתי יכולה לבחור בשופט חרדי" אמרה היום שרת המשפטים, איילת שקד, בכנס קפיטליזם והוגנות.

שרת המשפטים התייחסה לקושי בשילוב אוכלוסיות שונות במערכת המשפט: "אנו עומדים בפני בחירת עוד שני שופטים לבית המשפט העליון, הלוואי והייתי יכולה לבחור שופט חרדי, התהליך עוד ארוך יום יבוא וזה יגיע".

כזכור, בעבר התבטאה שקד לא פעם בעד כניסת שופטים חרדים לבית המשפט העליון. בריאיון למרדכי לביא ב"מהדורת הבוקר", לפני מספר חודשים, אמרה: "אני חושבת ששופטי ישראל צריכים לייצג את האזרחים במדינה. ראיתי שאין שופט אתיופי וטיפלתי בזה. אני לא מבינה איך אין שופט חרדי. אוכלוסייה כל כך גדולה. אני והנשיאה (נשיאת בית המשפט העליון היוצאת, מרים נאור. א. ג.) הסכמנו על זה ואני קוראת לכל מי שיש לו ניסיון בעריכת דין כרגע אנחנו מקצרים את הליך המיון שבדרך כלל אורך כשנתיים. במשרד המשפטים אנחנו מקדמים ומקבלים פרקליטים חרדים ויועמש"ים חרדים. המצב הקיים במערכת המשפט שמבין 800 שופטים יש אולי שופט חרדי אחד בלתי מתקבל על הדעת" אמרה.

באשר לצמיחת עסקים מדינה, אמרה שקד בכנס היום: "המגזר הציבורי בישראל מאוד מסורבל ונדרשים מהלכים רגולטורים על מנת לפשט את עשית העסקים בישראל גם במגזר הפרטי וגם במגזר הציבורי, דוגמא לכך היא החלטת הממשלה שהעברה אתמול המפשטת משמעותית את תהליך המינויים".



0 תגובות